2

Braku miesiączki - czy powodem może być nadżerka?

aniulek002:

Witam! Może zacznę od początku. Ostatni okres dostałam 18 grudnia 2010, a parę dni wcześniej (13 grudnia) odstawiłam tabletki antykoncepcyjne (D***). Od tego czasu nie mam miesiączki. Robiłam test ciążowy (aż 3 razy, w odstępach około 7-10 dni, pierwszy 3 tygodnie od współżycia), które wyszły negatywnie, więc ciąża odpada. Byłam u swojego lekarza ginekologa (21 lutego). Pani doktor powiedziała, że zablokowały mi się jajniki, bo brałam mocne tabletki anty. Przepisała mi L*** na wywołanie miesiączki. Brałam je przez 5 dni, potem przez 10 dni (dzis mija 7 dzień) mam czekać na okres, jeśli nie przyjdzie, to po tych 10 dniach mam znów całą fazę powtórzyć, a jak nadal okresu nie będzie, to mam się zgłosić znów do mojego lekarza. Coraz bardziej się denerwuję czy to rzeczywiscie przez odstawienie tabletek czy przyczyną może być nadżerka, którą mam, podobno dość spora i mój lekarz radzi mi ją wymrozić. Bardzo proszę o opinię również innego lekarza, tak dla pewności. Będę bardzo wdzięczna o zainteresowanie się moim problemem i choćby o krótką odpowiedź, bardzo mi na tym zależy! Z góry dziękuję serdecznie za zainteresowanie i odpowedź! Pozdrawiam, Ania
P.S. Jeśli któraś z Was miała podobny problem i ogólnie wiedzę na ten temat, to prosiłabym o jakiś kontakt, mój mail: aniulek002@wp.pl.

Odpowiedzi - Braku miesiączki - czy powodem może być nadżerka?
Odpowiedź eksperta Dr n.med. Anna Wilczyńska
Dzień dobry!
Pani lekarz ma rację. Miesiączka może być opóźniona po tym typie antykoncecji. Lek jest przyjmowany prawidłowo.
Nadżerka nie ma wplywu na krwawienie miesiączkowe.
Z poważaniem
Zadaj pytanie ekspertowi
Potret użytkownika anonimowego

Witam
Mój problem polega na tym, że brałam tabletki novynette przez prawie pięć lat , były małe komplikacje z miesiączką bo było tylko plamienia (właściwie jedna plamka ),tak wyglądał mój okres. Lekarz zmienił mi lek na midianę brałam ją 3 miesiące i wróciłam do starych tabletek ponieważ lek wyszedł ze sprzedaży.
Teraz gdy wziełam ostatnią tabletkę z opakowania powinna pojawić się miesiączka ale się nie pojawiła. Powinnam wziąść po przerwie 7 dniowej tabletkę ( dnia 17.11.12r) lecz jej nie wziełam a miesiączka się nie pojawiła do dnia dzisiejszego. Czuję bóle u dołu brzucha tak jak przed miesiączką zawsze bywa . Byłam u lekarza lekarz wykrył mi nadrzerkę a ciąży nie wykluczył pomimo tego że robiłam test i wyszedł negatywny . Jestem zapisana na badanie dopochwowe czy to badanie jeśli jestem w ciąży wykryje wczesne stadium? Co może być powodem braku miesiączki prócz ciąży ?
Dodam do tego że mam upławy o dziwnym zapachu nie mówiłam tego lekarzowi bo zapomniałam .Jestem ostatnio bardzo nerwowa i boli mnie często głowa .
Czekam na odpowiedź i z góry dziękuję :)

Dodaj nowy komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Rozwiąż działanie i podaj wynik.
Kolejne pytania Braku miesiączki - czy powodem może być nadżerka?
Witam serdecznie. Piszę do Państwa gdyż mam poważny problem. Moje cykle są bardzo krótkie, około 21, 22 dni. ...
Witam serdecznie! Córeczkę urodziłam 22 lipca b.r. Połóg przebiegał prawidłowo, piersią karmiłam przez ...
Witam. Od 3 lat biorę tabletki antykoncepcyjne. Do tej pory wszystko było w porządku, nawet przy pierwszych ...
Witam, mam 22 lata. Zaczęła mi się spóźniać miesiączka, bolą mnie jajniki oraz piersi, czasami nie mogę się nawet ...
Moja córka (lat 13) w wakacje dostała pierwszej miesiączki, następną miała za 25 dni, a później nie miała przez ...
Witam, mam pytanie, niezręczne pytanie - karmię piersią córkę już rok i jak do września nie miałam problemu z ...
Witam, urodziłam córeczkę 13 listopada do jej pory nie mam miesiączki, karmiłam piersią tylko dwa tygodnie. Dla ...
Witam, jestem w 13 tygodniu ciąży i mam wrażenie, że pogarsza mi się ostrość widzenia. Mam 26 lat i wcześniej nie ...
Mając na uwadze olbrzymią (wbrew pozorom) ilość czynników będących przyczynkiem do zajścia w ciążę. takich ...
Witam. Mam 21 lat, miesiączkuję od 13 roku życia, mam takie pytanie. Czy możliwe jest, że jestem w ciąży, jeżeli ...